domenica 31 gennaio 2010

A crowdsourced doll





This is a crowdsourced doll. A Momoko crowdsourced doll (she’s a niche doll, to non-collectors; adored by 2.0 doll collectors. Just google “Momoko doll” and you’ll see). She’s the output of a creative contest addressed by producing company Sekiguchi to collectors over the web - whose brief asked “design your dream doll”. Here you can see the original sketch entered by the winner, and the final product. Despite the vague brief (in Italy, similar official doll contests didn’t pay when so generic, as already pointed out by others), a good stimulus in the right community, backed by a clear brand identity and voted by the community itself, produces high quality. A point to ponder.
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Questa bambola è nata in crowdsourcing. E' insomma una Momoko crowdsourced (Ok, è una bambola un po’ di nicchia per i non-collezionisti; adorata dai doll collectors 2.0. Googlate “Momoko doll” e vedrete). È il risultato di un contest creativo indirizzato dall'azienda produttrice Sekiguchi ai collezionisti in rete – il cui brief chiedeva “disegna la bambola dei tuoi sogni”. Qui vedete lo schizzo originale del vincitore, e il prodotto finale. A dispetto del brief generico (in Italia, qsta genericità non paga, come già osservato da altri) un buon stimolo nella community giusta, supportato da una chiara brand identity e votato dalla community stessa, dà un risultato di qualità. Un punto su cui ponderare.

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