domenica 26 luglio 2009

An eye to our logo

Every logo has a story – which may also sometimes become a case history. This is however (only in Italian, sorry) the story behind my request to Emma for a “B the #1” event logo featuring an unmistakable Barbie eye. BTW, I read days ago about a research stating that we recognize people by their eyes. The same we do, I guess, when we identify dolls… i.e., a particular category of individuals. This makes me even happier for choosing the Barbie–eye logo solution.
*
Ogni logo ha una storia – che a volte può anche diventare una case history. Cmq qsta è la storia che sta dietro la mia richiesta a Emma di un logo per l’evento “B the #1” con l'inconfondibile occhio di Barbie. A tale proposito, giorni fa leggevo di una ricerca che ha stabilito come noi riconosciamo le persone dagli occhi. Lo stesso facciamo, posso arguire, quando identifichiamo le bambole… cioè, una particolare categoria di individui. Ciò mi rende ancora più contenta per la scelta del logo occhio-di-Barbie.

Nessun commento:

Custom Search